Egységes minőségbiztosítási rendszer kellene

Világgazdaság, 2015. június 5.

A magánszolgáltatók fő konkurense a paraszolvencia, miután az állami intézményekben a közfinanszírozást kihasználva szolgálják ki a pácienst, és így jutnak bevételhez – mondta Rékassy Balázs egészségügyi közgazdász az egyik panelbeszélgetésen. Szerinte a magánszolgáltatók továbbéléséhez nagyban hozzájárulhat, ha egységes minőségbiztosítási rendszert vezetnének be. Fontos kritérium, hogy kap-e például a magánellátás keretében zárójelentést a páciens, és az beépíthető-e a teljes ellátási rendszerbe a szektorsemlegesség elve alapján.


Zsembery Levente, a Kockázati- és Magántőke Egyesület elnöke arról beszélt, hogy a kockázati tőkebefektetők számára általánosságban véve a magyar egészségügy áttekinthetetlen, zavaros piacnak számít. „A betegellátás nem egy olyan terület, ahol a piaci viszonyok működni tudnak” – jegyezte meg.

Lehoczky László, az MKB Egészségpénztár elnöke kiemelte: általános tendencia, hogy a hatékonyság javulása érdekében egyre kevesebb egészségpénztár van a piacon, ami egy régóta tartó folyamat. Az egészségpénztári befizetések, mint cafeteria-elem népszerűségét jelentősen befolyásolja, hogy a munkaadókat mekkora adó-, illetve adminisztratív teher sújtja ezen juttatás biztosításakor. A munkavállaló legfőbb szempontja a cafeteria-elemek közötti választáskor pedig az, hogy melyiket tudja legkönnyebben készpénzre váltani.

Hozzászólások: