EESZT: Féltérden volt, de működik

weborvos - 24.Hu- 2017. november 20.

Tervezett megállások továbbra is lesznek, s mert a lakosság tájékoztatását elhanyagolták, egy tájékoztató kampányt terveznek.

Az EESZT elindítása óta folyamatosan érdeklődünk orvosoknál, hogyan birkóznak meg az új rendszerrel, milyenek a működéssel kapcsolatos tapasztalataik. Visszajelzéseik alapján kirajzolódik, hogy az EESZT egyelőre meglehetősen kaotikusan üzemel, és próbára teszi az amúgy is leterhelt orvosok türelmét -írta a 24.hu, összeszedve azokat a problémákat, amik a leggyakrabban felmerültek:

Nincs megfelelő tájékoztatás. Sok orvos panaszkodik arra, hogy az EESZT indulása előtt nem kaptak használható információt, ennek hiányában pedig egymásnak segítettek, vagy saját maguk jártak u tána a tudnivalóknak. Sokan arra is panaszkodnak, hogy a betegek sem kaptak megfelelő tájékoztatást, a sötétben tapogatóznak ők is.

Hol működik, hol nem, de inkább nem.Az orvosok által küldött visszajelzések mindegyikében az állt, hogy még akkor sem tudták rendesen feltölteni az adatokat a Térbe, amikor sikerült belépniük a rendszerbe.

Kevés a segítség. Úgy tűnik,az orvosokon kívül a rendszergazdákat viseli meg a legjobban az átállás, de ők sem tudnak mindig segíteni. Kész szerencse, ha valaki ért a számítógéphez is. Egy vidéki háziorvos arról panaszkodott, hogy „az egy dolog, hogy az ÁEEK információs vonala elérhetetlen, nagyobb baj az, hogy az ország egyik legnagyobb háziorvosi szoftverbeszállítója is elérhetetlen. "Több órás próbálkozás után sikerült elérni őket, akkor november végi időpontot tudtak ajánlani!"

Lelassítja a rendszert.Kaptunk olyan visszajelzést is, hogy ahol működik a rendszer, és tudnak e-receptet is írni, ott is sok időbe telik. Forrásunk egy percet számolt egy receptírásra, ami nem tűnik soknak, de ha közben újabb receptet nem lehet felírni, máris hosszúnak tűnik az a perc - írta a lap.

Elkerülhető lett volna a káosz.Olyannal nem találkoztunk, aki ellenzi az e-egészségügyet. Mindenki azt írta és mondta, hogy az új rendszer gyorsítja és egyszerűsíti a betegellátást – akkor, ha megfelelően üzemel. Egyelőre azonban ettől még messze vagyunk, és nem is látni, hogy mikor normalizálódik a helyzet (vagyis mikor működik úgy, hogy az tényleg az ellátás javát szolgálja). Sokan úgy gondolják, a káosz elkerülhető lett volna megfelelő infokommunikációs tájékoztatással, helyben nyújtott technikai-informatikai segítségnyújtással.Külföldi példák, hazai ígéreteka teljes cikkben


Hozzászólások: